Старущенко Олена Леонідівна
+380508119344
olenastar2510@gmail.com
Основні завдання соціальної служби:
1.Забезпечення якісного психологічного супроводу процесу навчання учнів ( робота з обдарованими дітьми, професійна орієнтація).
2.Здійснення соціально-психологічної профілактики негативних явищ в учнівському середовищі.
3.Розвиток комунікативних здібностей дітей через участь в загальношкільних міроприємствах, тренінгових заняттях.
Графік
роботи соціального педагога
Старущенко Олени Леонідівни
Дні тижня |
Години роботи |
Години консультацій |
|
Понеділок
|
8ºº-13ºº |
9ºº-10ºº
|
|
Вівторок
|
8ºº-13ºº |
9ºº-10ºº
|
|
Середа
|
8ºº-13ºº |
9ºº-10ºº
|
|
Четвер
|
8ºº-13ºº |
9ºº-10ºº
|
|
П’ятниця
|
8ºº-13ºº
|
9ºº-10ºº
|
|
ВАЖЛИВІ ТЕЛЕФОНИ
Дитяча лінія 116 111 або 0 800 500 225;
Гаряча телефонна лінія щодо булінгу 116 000;
Гаряча лінія з питань запобігання з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації 116 123 або 0 800 500 335;
Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 50 17 20;
Уповноважений Президента України з прав дитини 044 255 76 75;
Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103.
Поради та корисні посилання під час воєнного стану
Шановні друзі! Розуміємо, що важко, але надважливо зараз зберігати голову холодною і намагатись не піддаватись паніці! Ми підготували для Вас корисні поради, що допоможуть зберегти життя та здоров'я!
Дії населення в умовах виникнення НС
Поради в кризовій ситуації для цивільних
Консультативна група кафедри психології ДТЕУ
Інформаційне забезпечення та кібергігієна
Дії:
Не поширюйте інформацію про пересування військ Збройних сил України.
Не поширюйте фейкові новини та не довіряйте сумнівній інформації. Базові знання з інформаційної гігієни можна отримати на безкоштовних курсах «Інформаційна гігієна. Як розпізнати брехню в соцмережах, в Інтернеті та на телебаченні» та «Інформаційна безпека» .
Якщо маєте час, пройдіть курс першої медичної допомоги.
Зберіть важливі речі та документи в одному місці. Не забудьте про аптечку.
Кібербезпека: увімкніть двофакторну аутентифікацію на всіх облікових записах, де є така можливість.
Я чую сирену. Що робити?
1) Зберігати спокій!
2) Рухатись в укриття. Може бути кімната без вікон, підвал будинку, ванна. Вимкніть геолокацію в мобільному.
3) Сирена триває 3 хв. Потім повторюється. Поралельно іде інформування населення у соцмережах з усіх можливих каналів про можливість удару з повітря. Припинення сигналу не означає, що потрібно покинути укриття.
4) Про ПОЧАТОК тривоги і її ЗАВЕРШЕННЯ всіх журналістів і блогерів міста повідомляє штаб з НС окремим каналом комунікації, а вони поширюють це в маси. Чекайте інформації, що небезпека минула.
5) Зберігайте режим максимальної тиші в месенджерах. Пише той, хто володіє достовірною інформацією. Решта - слухають!
6) Зберігайте спокій.
Підтримка дітей з особливими освітніми потребами: практичні поради
Часто вчителям інклюзивних класів доводиться стикатися із ситуаціями, коли потрібно швидко діяти, креативити й намагатись весь час бути на два кроки попереду освітнього процесу. Перед педагогами щодня виникає чимало викликів і запитань, на які, часом, не так легко знайти відповіді.
Про особливості роботи педагога з дітьми з ООП розповів Артем Скоріков, дипломований фахівець за спеціальністю «Корекційна освіта», педагог-дефектолог. Під час вебінару Артем розкрив питання диференціації в інклюзивному класі, розповів про різницю таких понять, як вміння та навички учнів, маніпуляцію дітей тощо.
Диференція в класі
До мене, як фахівця, часто звертаються вчителі з питанням «як правильно диференціювати клас». Відразу скажу, що не потрібно робити наочну диференціацію. Це тоді, коли вчитель розсаджує учнів за таким принципом: у першому ряді сидять лише сильні діти, у середньому – із середніми навичками, в останньому – зі слабкими навичками. Чомусь вчителі думають, що в такий спосіб учні будуть тягнутися одне до одного, але я закликаю так не робити. В інклюзивних класах – це взагалі табу.
Коли діти помічають певний розподіл, між ними може виникнути недовіра.
Як правильно робити диференціацію. Потрібно робити її невидимо. Поділіть учнів на групи, в якій буде 2-3 дітей із сильними знаннями, середніми й слабкими. Робота над завданням колективізує їх і змусить спілкуватися одне з одним. Змінюйте ці групи щодня, щоб діти не звикали. Я раджу всім працівникам інклюзивного класу мати чіткий план уроку. Коли ми говоримо про диференціацію, це саме той інструмент, який дозволяє вчителю якісно підготуватися до уроку з урахуванням всіх потреб учнів в класі.
«Підкріплення» дитини з ООП
Коли вчитель бачить успіхи дитини, він хвалить її експресивними фразами «Петре, у тебе це добре вийшло. Я давно від тебе такого не чекав/ла». Після таких фраз вчитель може давати дитині інше завдання, і вона виконуватиме його з більшим захопленням. Але, щоб «підкріплення» не стосувались лише дітей з ООП, педагог може ходити вздовж ряду парт і хвалити кожного учня: «Марино, в тебе класно виходить», «Олю, гарно написала».
Підтримуйте дітей і робіть «підкріплення» експресивно.
Навички та вміння учнів
Для мене ці поняття різні. Вміння – це те, що учень намагався довго зробити й в нього це нарешті вийшло. Навички – це вміння, відпрацьовані до автоматизму, які згодяться школяру у житті. Вихователям і асистентам вихователів у ЗДО варто розвивати в дітей таку навичку, як терплячість. Адже у школі їм важко висидіти урок і концентруватись на завданні.
Маніпуляції дитини
Маніпуляція – це систематичні дії, направлені на впровадження якихось своїх цілей і намірів, які не збігаються з актуальними потребами в цей момент. Наприклад, учитель проводить урок, а дитина починає ставити незручні запитання, кричати, підскакувати. Як педагогу зрозуміти, що це – маніпуляція?
Ці дії повинні відбуватися систематично.
Як над цим працювати. Я, як асистент вчителя, застосовую техніку «стоп старту». Якщо мені незрозуміло, чому учень себе так поводить, я виходжу з ним у коридор і з’ясовую, що його не влаштовує. Спокійно розбираю цю ситуацію.
У молодшій школі вчителям трішки важче. Наприклад, дитина з самого ранку прийшла на урок не в гуморі, бо вдома щось трапилось. Педагогу важко перемкнути її увагу чи змінити її діяльність. У такому випадку, необхідно зателефонувати батькам і попросити їх забрати малечу зі школи. Ви поки що не можете впоратись з цією ситуацією, але в майбутньому обов’язково спробуєте в усьому розібратись.
У старших класах з дитиною постійно контактує асистент вчителя. Йому потрібно бути завжди на «низькому старті». Поступово таких ситуацій буде менше, адже дитина знатиме, до кого їй можна звернутися. У процесі заспокоєння дитини, фахівець з дитиною домовляється про її поведінку, ставить певні умови. Учитель має дізнатися, про що спеціаліст домовився з дитиною, щоб уникнути незрозумілих ситуацій.